Antal förmedlade
företag

Pressrelease

Svensk FöretagsFörmedling i Göterborg förmedlar Casparssons Vårdhem och Mannegårdens HVB

Svensk FöretagsFörmedling i Göterborg har under sommaren förmedlat två vårdföretag.

Casparssons Vårdhem AB i Rävlanda, som grundades 1968, är sålt till Norlandia Care AB. Casparsson bedriver korttidsboende för dementa och funktionshindrade individer och sysselsätter ett 30-tal personer.

Mannegårdens HVB är ett skyddat boende för kvinnor och flickor som har utsatts för hedersrelaterat våld. Mannegården har verkat i Storgöteborg i drygt 15 år. Mannegården blir Nytidas första byggsten i satsningen på området skyddat boende av det här slaget. Båda bolagen omsätter knappt 30 Msek.

- "Det har varit en ära att få ha arbetat med två uppdragsgivare och företag som skapar ett sådant värde för sina boende och kunder", säger David Hallbäck företagsmäklare på Svensk FöretagsFörmedling i Göteborg. "Det har varit ett stort intresse för dessa två bolag och vi ser fram emot en intensiv höst, vinter och vår".

Norlandia Omsorg är ett norskt vårdbolag med 5000 medarbetare och en omsättning på knappt 3 Mdkr. Nytida är ett svenskt vårdföretag med cirka 7000 medarbetare med verksamhet i hela Sverige.

För mer information kontakta:
David Hallbäck, 031-780 20 82, david.hallback@sffab.se

Pressreleasen finns i nedladdningsbar pdf i rutan till höger på sidan.

2016-09-05

Pressrelease