OBJEKT
KADU förvärvas av Optimal Service Väst

KADU, ett väletablerat bolag inom fastighetsdrift och service, har förvärvats av Optimal Service Väst. Förvärvet ger nya resurser som gör det möjligt att utveckla och förbättra tjänsterna för kunderna.
KADU grundades 2009 och har sedan dess utvecklats från enmansföretag till en stabil aktör med 10 anställda. Bolaget, som är verksamt i Storgöteborg, erbjuder drift- och servicetjänster för fastighetsägare och har en lönsam verksamhet med en omsättning på knappt 15 miljoner kronor.
Grundaren, som närmar sig pensionsåldern, hade en önskan om en kontrollerad överlämning till en ny ägare med ambition att fortsätta utveckla verksamheten och värna om såväl kunder som den kompetenta personalen. Valet föll på Optimal Service Väst, en etablerad aktör inom branschen med en tydlig tillväxtstrategi.
”Det känns tryggt att lämna över KADU till en kompetent och stabil köpare. Optimal Service Väst har den erfarenhet och de resurser som krävs för att utveckla verksamheten vidare, samtidigt som de värnar om vår personal och våra kunder”, säger Kjell Abrahamsson, grundare och tidigare ägare av KADU.
Strategisk affär för fortsatt tillväxt
Optimal Service Väst ser förvärvet som ett steg i sin expansionsresa. Genom affären tillförs koncernen både kompetent personal och långvariga kundrelationer, vilket skapar goda förutsättningar för fortsatt tillväxt. I affären ingick förutom bolaget även personal, bil- och maskinpark samt alla goda kundrelationer och en mängd uppdragsavtal.
”Vi ser fram emot att välkomna KADU och deras team till vår organisation. Deras erfarenhet passar in i vår verksamhet och tillsammans kan vi utveckla och erbjuda ännu bättre tjänster till kunderna”, säger Henrik Siösteen, VD på Optimal Service Väst.
Optimal Service Väst AB är en del av PHM Group, en koncern som specialiserar sig på fastighetsservice. PHM Group består av lokala företag med samma värderingar och motiv: entreprenörsanda samt rättvis och ansvarsfull verksamhet.
Svensk FöretagsFörmedlings roll i processen
Affären har genomförts med stöd av Svensk FöretagsFörmedling som har bistått i hela transaktionsprocessen. Genom samtal med uppdragsgivaren, marknadsanalys, strategiskt urval av potentiella köpare och noggranna förhandlingar har Svensk FöretagsFörmedling säkerställt en lyckad försäljning som gynnar båda parter då företagen passar mycket väl samman.
”Det har varit ett sant nöje att få arbeta tillsammans med Kjell, Ingela och bolagets mycket kompetente revisor Tobias Månsby. Genom en strukturerad process och ett nära samarbete har vi hittat en köpare som både delar värderingar och kan utveckla verksamheten. Kontakterna med köparen har varit mycket bra och positiva från första samtalet. Köparen har agerat professionellt hela vägen, lyssnat till och tillmötesgått säljarens synpunkter och önskemål i allt väsentligt.”, berättar Per Nilsson som är transaktionsrådgivare på Svensk FöretagsFörmedling.
Objekt-id 4878
Transaktionsrådgivare
INTRESSEANMÄLAN
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig.